Seria S5 - Generatory z silnikami Stage V

Nowe agregaty prądotwórcze Stage 5 są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie i konkurencyjnych produktów na europejskim rynku wynajmu.

HIMOINSA zaprojektowała agregaty prądotwórcze z silnikami Yanmar, FPT i Scania, które zawierają nowy układ oczyszczania spalin gwarantujący redukcję emisji zgodną z rozporządzeniem UE 2016/1628 dla maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach (NRMM). Oznaczało to skok jakościowy, który zapewnia redukcję do 90% emisji szkodliwych substancji w stosunku do poprzedniej technologii.

Gwarantując szeroki zakres mocy od 9 do 550 KVA w PRP, seria S5 została zaprojektowana z uwzględnieniem takich czynników, jak łatwość serwisowania, trwałość, zużycie paliwa i końcowy koszt maszyny, aby uczynić ją jednym z najbardziej konkurencyjnych produktów na rynku wynajmu sprzętu.

Jednym z głównych elementów agregatów prądotwórczych S5 są ich jednostki sterujące zaprojektowane, aby zapewnić bezpieczną i wydajną koordynację z jednostkami sterującymi nowych silników Stage V.

Są to kompaktowe agregaty prądotwórcze, które integrują wszystkie systemy redukcji emisji i zbiornik AdBlue w solidnej i funkcjonalnej obudowie. Nowa gama obejmuje wytrzymałą ramę rentalową przystosowana do transportowania przez wózek widłowy.  Wanna retencyjna jest zaprojektowana tak, aby bezpiecznie przechwycić 100% płynów silnikowych.


Aby zapewnić najwyższy poziom izolacji, zaprojektowano nowe drzwi, których górna powierzchnia jest nachylona pod kątem 20 stopni. Zapobiega to dostawania się wody deszczowej, a także pary wodnej.

Firma HIMOINSA wprowadziła w procesie malowania części metalowych dodatkową warstwę lakieru. Obejmuje to gruntowanie bogate w cynk przed ostatecznym wykończeniem, które daje obudowie ponad 1500 godzin odporności na testy w mgle solnej zgodnie z ISO 12944, która klasyfikuje ochronę stosowaną przez HIMOINSA jako C5 High. Ponieważ są wykonane ze stali nierdzewnej, wszystkie zamki do drzwi i zawiasy z tej nowej serii są bardziej wytrzymałe.



Aby jeszcze bardziej ograniczyć emisję hałasu, agregaty prądotwórcze S5 zawierają specjalną izolację z wełny mineralnej, której grubość w niektórych obszarach została zwiększona z 50 mm do 100 mm. Komponenty o różnej gęstości i charakterystyce są stosowane na wlotach powietrza w celu zmniejszenia hałasu w szerokim spektrum częstotliwości. Lokalizacja i układ wlotów powietrza zostały również zoptymalizowane w celu ograniczenia hałasu.

Gama S5 obejmuje nowy panel sterowania i zasilania, który zapewnia szereg przewag konkurencyjnych:



  • Minimalizuje emisję hałasu. Panel jest odizolowany od komory silnika i prądnicy, więc podczas obsługi jednostki sterującej zredukowano hałas.
  • Ułatwia konserwację. Panele można wymienić bez konieczności dekompletacji obudowy.

  • Wszechstronność użytkowa. Ponieważ agregat produkowany jest w sposób modułowy, możliwe są różne kombinacje paneli i konfiguracji gniazd elektrycznych.

  • Dostępność i redukcja przestrzeni. Zwykłe gniazda elektryczne są zastąpione podejściem z dołu, które ogranicza całkowitą  powierzchnię w m2 zespołu prądotwórczego i poprawia dostęp.

Aby zapewnić łatwy transport, nowa konstrukcja ma zoptymalizowaną lokalizację punktów podnoszenia; pojedynczy punkt zastąpiono dwiema płytami bocznymi rozmieszczonymi wzdłużnie, aby ustabilizować podnoszenie zespołu prądotwórczego. Ponadto zachowano dostęp do dyszla i wózków widłowych.


Optymalizacja kosztów utrzymania i eksploatacji

Agregaty prądotwórcze S5, przede wszystkim o mocy większej niż 80 kVA, gwarantują niższe koszty eksploatacji niż agregaty prądotwórcze z silnikami Stage IIIA, głównie ze względu na znaczną redukcję zużycia paliwa. Większość modeli S5 zawiera nowy układ oczyszczania spalin, który wymaga większych inwestycji w filtry i części zamienne do nowych komponentów. Zużycie paliwa nowego silnika jest jednak znacznie niższe, co zapewnia niższe koszty eksploatacji niż agregaty prądotwórcze z silnikami Stage IIIA.

Zbiorniki paliwa agregatów S5 mają taki sam rozmiar jak zbiornik AdBlue, aby dopasować ich czas pracy paliwa i mocznika, zmniejszając w ten sposób koszty. Model HRFW 200 S5, który jest prezentowany na targach Bauma, posiada zbiornik paliwa o pojemności 600 litrów i autonomii pracy 14 godzin. Zużycie AdBlue w zespole S5 to około 10% zużycia paliwa.



Aby ułatwić łatwiejszy serwis, serię S5 wyposażono standardowo w :

  • Drzwi, które zapewniają dostęp do układu oczyszczania spalin w celu konserwacji oraz do chłodnicy w celu czyszczenia. Te nowe drzwi służą również do uzupełniania zbiornika AdBlue.
  • Szersze drzwi, aby zapewnić lepszy dostęp do wszystkich elementów silnika i alternatora w celu prawidłowej konserwacji i wymiany materiałów eksploatacyjnych.
  • Okresy mędzyserwisowy wynosi 500 godzin, które w niektórych modelach można zwiększyć do 1000 godzin dzięki wyposażeniu dodatkowemu. W innych modelach odstępy 800-godzinne będą oferowane standardowo bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów.
  • Zawory spustowe ułatwiające czyszczenie chłodnicy. Agregaty prądotwórcze S5 z silnikami FPT i Scania zawierają czujniki niskiego poziomu płynu chłodzącego, które zapewniają dodatkowy punkt kontroli, aby zapobiec przegrzaniu silnika przed jego wystąpieniem, wydłużając w ten sposób jego żywotność.
  • Wewnętrzny zbiornik paliwa, aby zapobiec kradzieży i przypadkowemu rozlaniu paliwa podczas załadunku.


Model HRFW-200 S5 pozwoli na targach Bauma odkryć wszystkie szczegóły tej nowej gamy. Odwiedź nas na stoisku HIMOINSA w hali 6 | stoisko 308, od 8 do 14 kwietnia w Monachium, Niemcy.